Šivananda joga

Pondelok 16:45 - 18:15 h

Streda 16:45 - 18:15 h

 

Šivananda joga patrí medzi klasickú indickú jogu, a je vhodná ako pre začiatočníkov, tak aj pre skúsenejších.

 

Hodina sa skladá z dychových cvičení, pozdravu slnka a 12 základných ásan s variáciami. Veľký dôraz je kladený na relaxáciu, keď popri úvodnej a záverečnej relaxácii je krátka relaxácia medzi jednotlivými ásanami.

Ásany sú uspôsobené tak, aby harmonizovali telo, myseľ aj jednotlivé čakry (energetické centrá).

Prinášajú benefity na fyzickej, mentálnej aj pránickej úrovni.

Na fyzickej úrovni jemné naťahovanie, vytáčanie a ukláňanie do rôznych strán zvyšuje flexibilitu chrbtice (“Človek je taký mladý ako jeho chrbtica”), kĺbov a svalov, masíruje orgány aj žľazy s vnútornou sekréciou. Harmonizuje nervový systém, zlepšuje cirkuláciu.

Na mentálnej úrovni stabilné pózy podporujú stabilitu a pokoj mysle, zlepšujú koncentráciu a harmonizujú emócie.

Na pránickej úrovni jednotlivé ásany pracujú podobne ako akupunktúra či shiatsu, vytvárajú tlak na rôzne body, a tak odstraňujú energetické bloky a zosilňujú nadis (energetické kanály či meridiány).

 

No ako odkázal Swami Šivananda: „Gram praxe je lepší ako tony teórie”, najlepšie vyskúšať